Massage

BanCam Naprapat & Hälsa har jobbat med olika massage i Nacka och Värmdö mer en 10 år.

Passion för hälsa &
välmående
Expertis & helhetslösningar
Förebyggande
behandling
Personlig
omsorg

MASSAGE

BEHANDLING

Pris

Från 750 kr
Massage Nacka & Värmdö

Vi erbjuder olika typer av massagebehandlingar för kunder och patienter från Nacka, Sickla och Värmdö. Vi är experter inom området och kan kombinerar olika massagemetoder för att försöka skapa en sådan smärtfri vardag.

Naprapatisk massage
Klassisk svensk massage
Idrottsmassage
Ansiktsmassage med ultraljud
Energy Meridian massage
Termoinfrarödmassage

Idag fyller massagebehandling en viktig funktion inom både idrotten och friskvården. För idrottaren innebär att få massage viktigt för att få en snabb återhämtning efter träning och tävling. Inom företag kan massagebehandlingar vara en viktig del av friskvården eller förmånen för att öka hanteringen av rörelse- och stressrelaterade besvär. Läs mer på Friskvård.

Behöver jag massage?

Massage har som syfte med  att öka cirkulationen samt att minska smärt- och spänningstillstånd som skulle ge en läkande effekt.

Varför har jag ont?

Varifrån ett smärttillstånd eller en skada kommer är komplicerat och människor utsätts dagligen för påfrestningar från många olika håll.

Var finns er klinik?

BanCam Naprapat & Hälsa är en klinik som ligger i hjärtat av Nacka och har kunder i hela Sicklaön, från Värmdö till Sickla.

Våra behandlingstekniker

Är du nyfiken på vilken typ av massage som passar dig bäst? Läs mer om våra behandlingstekniker för att hitta den perfekta massagen för dig. Upptäck fördelarna med varje metod och hur de kan hjälpa dig att uppnå önskad hälsa och välbefinnande.

Den grundläggande formen för behandlingen av muskulatur som används inom naprapati. Genom en kombination av tryck och töjning, bearbetas dessa vävnader. Denna massagebehandling har som syfte att öka cirkulationen samt att minska smärt- och spänningstillstånd.

Klassisk svensk massage används främst för att mjuka upp spända muskler och tänja närliggande bindväv. Syfte äratt öka cirkulationen samt att minska smärt- och spänningstillstånd som skalla ge en läkande effekt. Vidare kommer denna massagebehandling ge ett avslappande och lugnande effekt för sinnet genom att beröring frigör lugn och ro hormoner.

En unik behandlingsmetod därsyftet är att ge möjlighet till en snabbare återhämtning, förebygga och behandla skador, att mjuka upp och förlänga vävnad, eller att förhindra ärrvävnad och sammanväxningar i muskulatur och bindväv. Det primära är alltså inte bara avslappning som ofta är syftet i klassisk massage. Idrottsmassage brukar därför upplevas lite tuffare och djupare än klassisk massage.

Energy Meridianmassage är närbesläktad med akupunktur men det här är en behandling som utförs utan nålar. I stället använder man speciella handskar med silvertrådar som man behandlar längs meridianerna så att de stimulerar akupunkturpunkterna i kroppen. Resultatet är mer djupverkande än traditionell akupunktur och djupgående massage.

Ansiktsmassage med ultraljud är en behandlingsmetod där man låter ultraljudvågorna penetreras in i huden med hjälp av olika frekvenser. Generellt kan man säga att ultraljuden gör att musklerna slappnar av och stimulerar läkningen i vävnaden.

Termoinfrarödmassage kombinerar de fördelaktiga effekterna av massage med användningen av värmeinfraröd teknik. Denna typ av massage använder vanligtvis enheter eller redskap som avger värme infraröd strålning för att värma vävnaderna och främja avslappning och välbefinnande.

Passion för hälsa och välmående

Vi bryr oss om din hälsa och kropp. Med många års erfarenhet, erbjuder vi traditionella behandlingar och alternativa behandlingar samt expertråd om hälsa och friskvård.

BanCam Naprapat & Hälsa
CENTRalt läge i NACKA
Stängt endast söndagar
Modern klink
Få tid samma dag
Name
Subject
Message
Formuläret har skickats in! Vi kontaktar dig snarast.
Ett fel uppstod vid inlämningen av formuläret. Vänligen kontrollera alla fält igen.